pondělí 16. března 2020

RYBA - pondělí A + B

Téma je pro obě pondělní skupiny stejné - RYBA!

Nakresli obyčejnou tužkou nějakou tebou vybranou rybu.
Formát A5 nebo A4.
Snaž se o realistický přepis = přesně podle obrázku, aby měla všechny detaily, šupiny, ploutve, ...

 Nezapomeň si vybrat nějakou opravdu zajímavou, pozor!, mezi ryby patří i mořský koník!

Na ukázku tu máte tři obrázky ze starých atlasů ryb a všimněte si, s jakou pečlivostí jsou jednotlivé ryby zobrazené a jak kreslíři využili pouze černou, bílou a odstíny šedi.




I já už jsem si jednu rybku zkusila. Je to okoun říční.

Pro inspiraci se koukněte jak přírodní motivy zpracoval slavný německý renesanční malíř a grafik Albrecht Dürer už v 16. století.
Tady ho máte hned na dvou autoportrétech. (Namaloval se sám)


Autoportrét ve 26 letech 1498
Autoportrét ve 28 letech 1500

Byl výborný kreslíř a měl rád přírodu.

Zajíc - akvarel - 1502
Velký drn - akvarel - 1503

akvarel je malba vodovými barvami, u Dürera je někdy doplněná o bílou temperu (kvaš)

Nosorožec - dřevořez - 1515
dřevořez je grafická technika podobná vámi známému linorytu, místo lina je použito dřevo
Tady u nosorožce si všimněte krásně zpracovaných detailů kůže u zvířete v té době v Evropě neznámého.

Nakreslené, ofocené nebo oskenované rybičky mi prosím zašlete na adresu linhartova@zusteplice.cz do pátku! 
Napište mi také jak se ryba jmenuje a nemyslím tím že je to Josef :))
Příští týden s nimi budeme pracovat dál.

Napište mi také prosím, jestli máte doma tiskárnu.
KRESLENÍ ZDAR!





Žádné komentáře:

Okomentovat