středa 7. října 2020

STŘEDA, ČTVRTEK B - ČAJ

 Minule jsme pili kávu, dnes budeme pít čaj. Pití čaje je v některých kulturách přímo rituální. Určitě jste slyšeli o japonském čajovém obřadu, v Anglii je také velká tradice pití čaje. 

My se ale zaměříme na něco trochu jiného - na čajový sáček. 

Čajový sáček prý vznikl omylem, v roce 1904 jeden obchodník s čajem zaslal svým odběratelům vzorky čaje k ochutnání zašité v hedvábných sáčcích. Ti čaj uvařili i v sáčku a napsali mu, že je to výborný nápad. Bohužel hedvábí nepropouštělo do vody tolik čajové chutě, kolik by si konzumenti přáli a tak se začalo experimentovat. Bavlna měla příliš výraznou chuťovou stopu, chuť čaje zničila. Nakonec se nejvíce osvědčila celulóza, ze které se čajové sáčky vyrábějí dodnes. Klasický je obdélníkový tvar, ale dnes jsou i sáčky kulaté nebo pyramidální.

"Pravý" čaj je ten černý, zelený, bílý a nevím ještě jaký, ale vše jsou lístky čajovníku.

Potom tu jsou ovocné "čaje", tedy spíše infuze.

Zrecyklujte použité sáčky, každý má jinou velikost, po použití různou barvu.

Zkuste využít čajový sáček jako východisko, výtvarný materiál, výtvarný prostředek. Můžete si sestavit svůj čajový deníček, využít otisků, ... Kreslete, šijte, foťte, fantazii se meze nekladou. 

Tady máte nějaké nápady z Pinterestu.







Hotové příspěvky mi prosím posílejte nejlépe přes WhatsApp nebo mailem.
736 653 859 , linhartova@zusteplice.cz


1 komentář:

  1. Já jsem osobně tento čaj ještě nikdy nezkoušela a nevím, zda chci. Já jsem se značkou Ahmad neměla nikdy moc dobře zkušenosti a ačkoliv si tu všechny notujete, nevím, zda to bude dostatečně natolik pro mé přesvědčení :) Já jsem daleko raději třeba za čaje z této stránky

    OdpovědětVymazat