úterý 6. října 2020

ÚTERÝ B - CESTA DO A ZE ŠKOLY nebo ŠKOLKY

Milé děti, moc vás zdravím z prázdné "Zušky", dnes cestu k nám do školy bohužel mít nebudete, ale naštěstí ještě každý den chodíte do základní nebo mateřské školy. Někdo to má blízko a chodí pěšky, jiný jede s rodiči autem nebo autobusem, někdo dokonce může jezdit do nebo ze školy vláčkem.

Po ránu jste asi pěkně rozespalí, koukáte na sotva probuzené okolí, krajinu, město a rychle spěcháte, abyste nepřišli pozdě. 

Když se ale jde ze školy nebo školky, to je jiná, je víc času se někde zastavit, poohlídnout se kolem a sesbírat spadané kaštany. Na větvi zahlédnout veverku, venku se venčí psi a děje se i spousta dalších věcí. Může se nám také přihodit nějaká zajímavá příhoda. Zkuste zavzpomínat.

Zkuste mi dnes tu vaši cestu do, nebo ze, školy a školky nakreslit.

Potřebovat budete papír, tužku, pastelky nebo fixy.

Dříve to měly děti složitější, do školy chodily už od mala samy, často to měly hodně daleko, i několik kilometrů. Takhle viděl cestu do školy Josef Lada, český ilustrátor. Na druhém obrázku je možná ta cesta ze školy, dětské hry a odpoledne, kdy děti musely doma pomáhat, třeba s hlídáním dobytka na pastvě.



Tak tady už je trochu modernější doba, příchod do školy od ilustrátora Miloslava Jágra.


Takto cestu městem viděl Jiří Šalamoun, autor slavného Maxipsa Fíka.



Město pohledem slavného českého skladatele a klavíristy Jiřího Šlitra, který uměl také báječně kreslit. Možná budete znát i některou z jeho písniček - třeba Malé kotě, spalo v botě, ... (text napsal Jiří Suchý). Koukněte, kolik čar použil, kolik oken musel nakreslit.


Já jezdím do a ze školy na koloběžce, dnes jsem sice trochu zmokla, ale doufám, že večer se vyčasí. Včera jsem totiž jela zpátky do krásného zlatého západu slunce. Jela jsem kolem zimního stadionu a z komínu řetenické sklárny jsem slyšela pískat sokola stěhovavého, který by tam měl hnízdit.

Tak teď se těším na všechny vaše krásné příspěvky - cesty, příhody, zážitky.
Vyfocené práce mi prosím posílejte nejlépe přes WhatsApp nebo mailem do neděle.
Doufám, že se brzy uvidíme ve škole, už se mi po vás stýská.
Milada Linhartová
736 653 859
linhartova@zusteplice.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat